Trustpilot

Användarvillkor

Användarvillkor

Allmänna villkor med kundinformation.

Unitrailer sp. z o.o.
ul. Budowlana 30
20-469 Lublin
Polen
CVR: DK13232024
Registreringsnummer (KRS): 0000624998
TIN: SE502090082401
NIP: PL5213739921
Telefon: +46 842 002 023
E-mail: unitrailer@unitrailer.se

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från företaget och varje distansavtal samt beställning mellan företaget och konsumenten.

Innan distansavtalet ingås görs villkoren tillgängliga för konsumenten. Om detta inte är möjligt, kommer det innan avtalet ingås att anges att villkoren finns tillgängliga hos företaget och de kommer att skickas kostnadsfritt på begäran.

Om distansavtalet ingås elektroniskt, kommer villkoren att tillhandahållas elektroniskt så att de kan lagras på ett hållbart sätt. Om detta inte är möjligt, kommer det att anges var villkoren kan läsas elektroniskt och att de kommer att skickas kostnadsfritt på begäran.

Om det finns särskilda villkor för produkter eller tjänster, gäller dessa tillsammans med de allmänna villkoren. Vid motstridigheter kan konsumenten åberopa den mest fördelaktiga bestämmelsen.

Om någon bestämmelse i dessa villkor är ogiltig, förblir avtalet och övriga villkor giltiga. Den ogiltiga bestämmelsen ersätts med en liknande bestämmelse som uppnår samma syfte.

Situationer som inte täcks av dessa villkor bedöms enligt villkorens anda. Oklarheter i tolkningen av villkoren ska också bedömas enligt deras anda.

För att registrera ett användarkonto, ansöka om kredit eller köpa produkter via vår sajt måste du vara 18 år. Om du är under 18 år krävs målsmans godkännande enligt Föräldrabalken. Genom att köpa produkter, teckna försäkring, ansöka om kredit, registrera ett konto eller använda våra tjänster på sajten eller i mobilappar godkänner du våra gällande allmänna villkor och intygar att de uppgifter du lämnar är riktiga.

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan förvarning. Den version av villkoren som gäller vid din beställning är den som gäller för ditt köp.

2. Erbjudandet:

Om ett erbjudande har begränsad giltighetstid eller särskilda villkor, kommer detta att anges tydligt i erbjudandet. Erbjudandet är inte bindande, och företaget har rätt att ändra eller anpassa det. Erbjudandet innehåller en detaljerad och korrekt beskrivning av de produkter och tjänster som erbjuds, så att konsumenten kan göra en informerad bedömning. Om bilder används är de en sann återgivning av de erbjudna produkterna eller tjänsterna. Uppenbara misstag eller fel i erbjudandet är inte bindande för företaget. Alla bilder, specifikationer och data i erbjudandet är vägledande och kan inte användas som grund för ersättning eller upphävning av avtalet. Bilder av produkter visar en korrekt representation av de erbjudna produkterna, men företaget kan inte garantera att de visade färgerna exakt matchar de verkliga färgerna. Varje erbjudande innehåller tillräcklig information för att konsumenten ska förstå vilka rättigheter och skyldigheter som följer av att acceptera erbjudandet.

3. Betalning:

Kortbetalning: Du kan betala med Visa, Mastercard eller American Express. Välj kortbetalning och följ anvisningarna.

Direktbetalning internetbank: När du väljer att genomföra ett köp slussas du till din Internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Överföring online – Klarna, Przelewy24.

PayPal: Du kan betala med PayPal, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna. Du behöver ett konto hos PayPal för att kunna genomföra betalningen. Har du inte detta kan du enkelt registrera ett vid köptillfället. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut.

4. Avtalet:

Om konsumenten har godtagit erbjudandet på elektronisk väg, ska näringsidkaren omedelbart bekräfta mottagandet av godtagandet av erbjudandet på elektronisk väg. Så länge mottagandet av denna accept inte har bekräftats av entreprenören, kan konsumenten upplösa avtalet. Om avtalet ingås elektroniskt kommer entreprenören att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer entreprenören att följa lämpliga säkerhetsåtgärder. Entreprenören kan - inom den rättsliga ramen - informera sig själv om konsumenten kan fullgöra sina betalningsskyldigheter, liksom alla fakta och faktorer som är viktiga för en ansvarsfull ingående av distansavtalet. Om entreprenören på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en beställning eller ansökan eller att fästa särskilda villkor för genomförandet samtidigt som han anger skäl.

5. Pris:

Under den giltighetsperiod som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisändringar på grund av ändringar i momssatser.

6. Leverans och utförande:

Företaget ska iaktta största möjliga omsorg vid mottagande och utförande av beställningar av produkter.

Företaget kommer att uppfylla accepterade beställningar omedelbart, men senast inom 30 dagar, såvida inte konsumenten har godkänt en längre leveransperiod. Om leveransen försenas eller om en beställning inte kan utföras eller endast delvis kan utföras, ska konsumenten informeras om detta inom 30 dagar efter det att beställningen gjordes. I så fall har konsumenten rätt att häva avtalet utan kostnader och rätt till ersättning.

I händelse av upplösning i enlighet med föregående stycke kommer entreprenören att återbetala det belopp som konsumenten betalat så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar efter upplösningen.

Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, kommer entreprenören att göra en ansträngning för att leverera en ersättningsprodukt. Senast vid leverans kommer det att rapporteras på ett tydligt och begripligt sätt att en ersättningsartikel levereras. Med ersättningsartiklar kan ångerrätten inte uteslutas. Kostnaderna för eventuell returfrakt bärs av entreprenören.

Risken för skador och / eller förlust av produkter vilar hos entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en tidigare utsedd och känd för entreprenörsrepresentanten, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.

7. Reklamation:

Enligt Konsumentköplagen har du rätt att reklamera fel på en vara inom tre år från det datum du tog emot varan, under förutsättning att felet är ursprungligt. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Observera att du måste kontakta oss gällande reklamationen "inom skälig tid" efter du upptäckt felet, inom två månader räknas som skälig tid. Kontakta oss via det reklamationsformulär som du finner under " Kontakt" på vår hemsida. Beskriv felet och bifoga bilder på skadan/eventuellt skadat emballage, gärna tagna ur olika vinklar. Kundservice återkommer därefter med förslag på åtgärd beroende på typ av fel.

8. Ångerrätt:

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att upplösa avtalet utan att ange skäl under en period av 30 dagar. Denna avkylningsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som tidigare utsetts av konsumenten och gjorts känd för entreprenören.

Under reflektionsperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Han kommer bara att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt kommer han att returnera produkten till entreprenören med alla levererade tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i sitt ursprungliga skick och förpackning i enlighet med de rimliga och tydliga instruktionerna från entreprenören.

Om konsumenten vill använda sin ångerrätt är han skyldig att göra detta känt för entreprenören inom 30 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten måste göra detta känt med hjälp av ett skriftligt meddelande / e-post. När konsumenten har gjort det känt att han vill utöva sin ångerrätt måste kunden returnera produkten inom 14 dagar.

9. Kostnader vid ångerrätt:

Om konsumenten använder sin ångerrätt är kostnaderna för att returnera produkterna för konsumentens konto.

Om konsumenten har betalat ett belopp kommer entreprenören att återbetala detta belopp så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter tillbakadragandet. Detta är föremål för villkoret att produkten redan har mottagits tillbaka av entreprenören eller att avgörande bevis för fullständig retur kan tillhandahållas.

10. Uteslutande av ångerrätt:

Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för produkter:

  • som skapas av entreprenören i enlighet med konsumentens specifikationer;
  • som är tydligt personliga till sin natur;
  • som inte kan returneras på grund av deras natur;
  • som förstör eller åldras snabbt;
  • vars pris är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som entreprenören inte har något inflytande över;
  • för enskilda tidningar och tidskrifter;
  • för ljud- och videoinspelningar och datorprogram där konsumenten har brutit förseglingen;
  • för hygienprodukter där konsumenten har brutit förseglingen;
  • uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för tjänster;
  • som avser logi, transport, catering eller fritidsaktiviteter som ska utföras på ett visst datum eller under en viss period;
  • om leveransen har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut;
  • om vadslagning och lotterier.

11. Uteslutande av ångerrätt:

Du får inte offentliggöra innehåll som utgör olagligt innehåll enligt lagen om digitala tjänster (DSA) eller på annat sätt är olagligt.

Vi kan granska och ta bort innehåll som är olagligt. Användaren har rätt att överklaga beslut om innehåll.

Ett lagbrott kan rapporteras, t.ex. via e-post till unitrailer@unitrailer.se.

12. Recensioner:

Vi använder lösningar från Trustpilot. Information om granskningsverifikation: https://support.trustpilot.com/hc/en-us/articles/5900767049618-New-EU-laws-on-reviews-What-they-mean-for-businesses-using-Trustpilot.

13. Tvist:

Klagomål eller synpunkter avseende Unitrailer.se tjänster eller produkter bör meddelas till Unitrailer.se kundservice via e-mail unitrailer@unitrailer.se, +46 842 002 023. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN), www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.

Vi åtar oss inte att delta i alternativa tvistlösningsförfaranden, men kommer att ta slutlig ställning till denna fråga vid en uppkommen tvist.

Avbeställningsformulär-mall

Om du vill ångra din order, fyll i och skicka det här formuläret.

Unitrailer sp. z o.o.
ul. Budowlana 30
20-469 Lublin
Polen
Telefon: +46 842 002 023
E-mail: unitrailer@unitrailer.se

Härmed ångrar jag/vi (*) avtalet som jag/vi (*) har ingått om att köpa följande varor (*)
_____________________________________________________
_____________________________________________________

Beställd den (*) ____________ / mottagen den (*) ____________

Fakturanummer ____________

Ordernummer______________

_____________________________________________________

Namn på konsument (er) _____________________________________________________

Adress till konsument (er) _____________________________________________________

Konsument (er) underskrift (endast om detta formulär meddelas på papper) _________________________

Datum

(*) Radera vid behov

pixel