- Du är här:
- Hemsida
- Villkor för returer
Villkor för returer
Ångerrätt
Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att upplösa avtalet utan att ange skäl under en period av 30 dagar. Denna avkylningsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som tidigare utsetts av konsumenten och gjorts känd för entreprenören.
Under reflektionsperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Han kommer bara att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt kommer han att returnera produkten till entreprenören med alla levererade tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i sitt ursprungliga skick och förpackning i enlighet med de rimliga och tydliga instruktionerna från entreprenören.
Om konsumenten vill använda sin ångerrätt är han skyldig att göra detta känt för entreprenören inom 30 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten måste göra detta känt med hjälp av ett skriftligt meddelande / e-post. När konsumenten har gjort det känt att han vill utöva sin ångerrätt måste kunden returnera produkten inom 14 dagar.
Kostnader vid ångerrätt
Om konsumenten använder sin ångerrätt är kostnaderna för att returnera produkterna för konsumentens konto.
Om konsumenten har betalat ett belopp kommer entreprenören att återbetala detta belopp så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter tillbakadragandet. Detta är föremål för villkoret att produkten redan har mottagits tillbaka av entreprenören eller att avgörande bevis för fullständig retur kan tillhandahållas.
Uteslutande av ångerrätt
Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för produkter:
- som skapas av entreprenören i enlighet med konsumentens specifikationer;
- som är tydligt personliga till sin natur;
- som inte kan returneras på grund av deras natur;
- som förstör eller åldras snabbt;
- vars pris är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som entreprenören inte har något inflytande över;
- för enskilda tidningar och tidskrifter;
- för ljud- och videoinspelningar och datorprogram där konsumenten har brutit förseglingen;
- för hygienprodukter där konsumenten har brutit förseglingen.
Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för tjänster:
- som avser logi, transport, catering eller fritidsaktiviteter som ska utföras på ett visst datum eller under en viss period;
- om leveransen har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut;
- om vadslagning och lotterier.
Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du rätt att reklamera fel på en vara inom tre år från det datum du tog emot varan, under förutsättning att felet är ursprungligt. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Observera att du måste kontakta oss gällande reklamationen "inom skälig tid" efter du upptäckt felet, inom två månader räknas som skälig tid. Kontakta oss via det reklamationsformulär som du finner under " Kontakt" på vår hemsida. Beskriv felet och bifoga bilder på skadan/eventuellt skadat emballage, gärna tagna ur olika vinklar. Kundservice återkommer därefter med förslag på åtgärd beroende på typ av fel.
Avbeställningsformulär-mall
Om du vill ångra din order, fyll i och skicka det här formuläret.
Unitrailer sp. z o.o.
ul. Budowlana 30
20-469 Lublin
Polen
Registreringsnummer (KRS): 0000624998
TIN: SE502090082401
NIP: PL5213739921
Telefon: +46 842 002 023
E-mail: unitrailer@unitrailer.se
Härmed ångrar jag/vi (*) avtalet som jag/vi (*)
har ingått om att köpa följande varor (*)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Beställd den (*) ____________ / mottagen den (*) ____________
Fakturanummer ____________
Ordernummer______________
Namn på konsument (er) _____________________________________________________
Adress till konsument (er) _____________________________________________________
Konsument (er) underskrift (endast om detta formulär meddelas på papper) _________________________
Datum
(*) Radera vid behov